NOV Velddagen 2009

De velddagen 2009 werden weer gehouden op het terrein van de scouting op 't Harde, zoals al vele jaren het geval is. De eerste gasten waren er al vrijdagmiddag 22 mei met mooi zonnig weer. Deze keer twee nieuwe deelnemers Arjan, PE1ABE en Gerrit, PD3GVA en in het weekend ook hun xyl's en qrp's. Behoudens een dip in het weer op dinsdag en woensdag is het tot 2e pinksterdag 1 juni prachtig weer gewest.

Zoals gebruikelijk werd er weer veel gedaan met antennes. Nu was het thema kennelijk de G5RV want daar werden verschillende van opgehangen; n werd er door middel van verlengspoelen geschikt gemaakt voor 160 meter. Ook voor 10 meter werd een antenne opgehangen door Jacob PD0JHM van 1 Lambda gevoed met openlijn. Arjan
bouwde een verticaal voor 10 meter en door middel van spoelen met toploading ook geschikt gemaakt voor 15 en 20 meter. Karel, PA5SW bouwde een 3 element beam voor 50 MHz waar de bakens uit Spanje en Portugal goed op door kwamen. Gerrit PD3GVA bouwde een verticaal voor 10, 20 en 40 meter en boekte leuke resultaten.

Maar het bleef niet alleen bij antennes. Gerrit PA3AM bouwde zowaar een voeding met een buis als gelijkrichter en een cw zendertje met een buis voor 80 meter enfin zie de foto's om zijn zwoegen te bewonderen. Diverse SDR ontvanger printjes werden bestckt en getest en niet te vergeten Martin, PE1PRM bouwde een antenneanalyser en Evert-Jan, PA2EJW een 80 meter vossenjacht zendertje. Ook kregen diverse verticaal antennes een onderhoudsbeurt; ze werden gepoetst en leken wel weer nieuw. Jan PA3AMG maakte  weer veel foto's en het bandpass-filter voor de SDR ontvanger werd doorgemeten. Zoals gebruikelijk zorgde Diez, PA3CDH weer voor de inwendige mens.

Donderdagavond werd onze reguliere bijeenkomst op het velddag terrein gehouden en er was een behoorlijke opkomst. De velddag commissie had voor koffie, koek en een drankje gezorgd. Het waren weer geslaagde velddagen!

Door op onderstaande foto te klikken wordt hij vergroot. Door op de vergrote foto te klikken komt u op deze pagina terug.

 

 

Na de opbouw van het kamp moest er eerst even bij gepraat worden

De opbouw van de diverse installaties vroeg toch nog wel even de aandacht waarbij vrouwenhulp noodzakelijk was
en ... een bouwvergadering

Ja, dit zegt genoeg, terwijl de n rust,... zwoegt de ander en maakt van een werktafel een puinhoop

De activiteiten en de rust-perioden waren goed in evenwicht

De reguliere bijenkomst werd goed bezocht         

    Qsl bureau en de mooie eindtrap van Gerrit
     
    Hier de zwoegers, maar de antennes zijn weer als nieuw